zondag 28 maart 2010

Vakantie met mijn ouders: Kansai

Maandag zijn we met de shinkansen doorgereisd naar Osaka en de volgende dag hebben we Kyoto bezocht. We hebben veel beroemde tempels gezien, waaronder Toji en Sanjusangendo. Daarna zijn we naar Gion en Pontocho zijn geweest.


De dag daarop zijn we bij de Ginkakuji geweest, die ik vorige keer dat ik in Kyoto was nog niet had gezien. Vooral de tuin is erg indrukwekkend. Ook hebben we daar de Filosofenwandeling gelopen.


Daarna zijn we naar de Kiyomizu tempel geweest, die in de lente ook 's avonds te bezoeken is. Vanuit de tempel heb je een mooi uitzicht over Kyoto en ook bij nacht is dat erg indrukwekkend.
Donderdag hebben we de Fushimi Inari schrijn en het Nijo kasteel bezocht.


Vrijdag hebben we in Osaka een sumotoernooi bijgewoond. Het was een hele leuke ervaring, ik had niet gedacht dat ik de sport zo interessant zou gaan vinden.


Zaterdag zijn we een dagje naar Kobe geweest, waar we in de Chinatown allerlei bijzondere gerechten hebben geprobeerd, zoals de varkenspoot op deze foto. Daarna hebben we een aantal historische Westerse huizen bezocht. Ze waren erg sfeervol, maar één bleek tegenwoordig door Starbucks te worden gebruikt.



De volgende dag zijn we terug naar Nagasaki gegaan. Maandag hebben we allerlei plaatsen die met de atoombom te maken hebben bezocht; de Sanno schrijn, de herdenkingshal, het atoombommuseum, het hypocentrum en het vredespark.

De resterende dagen hebben we allerlei beroemde plaatsen in Nagasaki bezocht, zoals Dejima en Chinatown bezocht. Op de laatste dag hebben we Glover Garden bezocht en gelukkig was het mooi weer om daar te wandelen. Toen we bij de Hollander helling kwamen ging het regenen, dus hadden we een excuus om in één van de Westerse huizen naar binnen te gaan en koffie te drinken. Uiteindelijk zijn we ook nog bij de Confuciusschrijn geweest, die ik nog niet eerder had gezien. Het was heel mooi en het museum is erg interessant! 's Avonds hebben we afscheid genomen. Het waren hele leuke weken! Het was wel wennen dat ik de enige ben die Japans spreekt, maar het was heel leuk om te tolken en mijn ouders vanalles hier te laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten