zaterdag 28 augustus 2010

De laatste maanden in Japan: Juli

Ik ben inmiddels een week terug in Nederland en ik heb de laatste maanden mijn weblog een beetje verwaarloosd, dus voor de volledigheid zal ik hier toch nog een verslag brengen van het slot van mijn verblijf in Japan.

Ik heb in juli de kans genomen om veel leuke plaatsen in Nagasaki nog eens te bezoeken, zoals de Inasa berg waarvandaan je een geweldig uitzicht hebt, Glover garden en het vredespark. Verder heb ik wat nieuwe plaatsen verkend, zoals de Nabekanmuri berg, de Urakami kathedraal en de Megami brug. Die laatste brug is misschien bekend bij mensen die 'Wie is de Mol?' hebben gekeken, dat was die enorme brug waarvan in de eerste aflevering de peilers bestegen werden.



Verder ben ik naar Kagoshima geweest, in het zuiden van het eiland Kyushu. We hebben daar de beroemde Senganentuinen bezocht, waarvandaan je uitzicht hebt op het vulkaaneiland Sakurajima.


De volgende dag zijn we naar de Kirishima schrijn geweest, een beroemde oude schrijn in een vrij afgelegen gebied. Volgens de mythologie is hier de god Ninigi no Mikoto uit de hemel neergedaald om over de aarde te heersen.


Verder staat er een bijzonder mooie 800 honderd jaar oude Japanse ceder.


's Avonds zijn we naar Sakurajima geweest om de vulkaan te bekijken. Het was een flinke wandeling, maar dan heb je een geweldig uitzicht op deze nog actieve vulkaan, waar zelfs tijdens ons bezoek rook uit bleef opstijgen.


De volgende dag was het vreselijk warm, dus hoewel we eerst het Shiroyama park hebben bezocht voor een mooi uitzicht over de stad, zijn we uiteindelijk naar het aquarium gevlucht voor verkoeling. Het leuke aan aquaria in Japan is dat er heel ander vissen zwemmen dan bij ons, zoals deze rare beesten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten