dinsdag 1 december 2009

Bezoek aan de tempels van Nagasaki

Deze week had ik niet zoveel huiswerk, dus ben ik zondagochtend op stap gegaan om de tempels van Nagasaki te verkennen. Ik ben begonnen bij de Sofukuji tempel.


Tussen de Sofukuji en Kofukuji ligt een straat met verschillende tempels, de zogenaamde Teramachi. Ik heb daar verschillende tempels bekeken, totdat ik bij de Kofukuji kwam.


Na een aantal tempels te hebben bekeken ben ik verder gewandeld, totdat ik onderweg een kleine maar mooie Inarischrijn tegenkwam.


Op de terugweg naar huis heb ik een tijdje de Nakajima rivier gevolgd. Uiteindelijk kwam ik daar de beroemde Meganebashi tegen ("spectacles bridge"), die zijn naam heeft te danken aan de vorm van de brug en de weerspiegeling in het water, die lijkt op een brillenmontuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten