zondag 23 juni 2013

Vrije dagen in Japan

Ik ben inmiddels weer terug in Nederland, maar voor de volledigheid zal ik nog wat foto's delen van mijn laatste dagen in Japan.

Na de laatste werkdag hadden we een afscheidsfeest met het kantoor. We zijn bij een restaurant kaiseki gaan eten, een luxe diner waarbij je veel kleine gangen geserveerd krijgt (een soort Japanse haute cuisine). Het was heel leuk om nog een keer met iedereen bij elkaar te komen, maar wel erg jammer om afscheid te moeten nemen.


De volgende dag ben ik met Kana een dagje naar Takachiho gegaan. Dit is een beroemd natuurgebied waar ik al jaren heen wilde, maar nog niet was geweest omdat het erg afgelegen en moeilijk bereikbaar is. Het is bekend om de mooie natuur, maar ook omdat het volgens de mythologie de plek is waar de god Ninigi uit de hemel op aarde is neergedaald. Je kan er door mooie bossen wandelen met veel rotsen en watervallen.



Een eindje verderop is de Ama-no-Iwato schrijn, die beroemd is omdat de zonnegodin Amaterasu zich volgens de mythologie daar heeft verborgen, waardoor lange tijd de zon uit de wereld verdwenen was. Er wordt gezegd dat je daar een wens kan doen door stenen op elkaar te stapelen, waardoor de hele grot voor zover als het oog rijkt vol ligt met stapeltjes stenen.




De volgende dag kwam Jin op bezoek, een Koreaanse vriend die ik ken uit de tijd dat we samen in Nagasaki studeerden. Het was heel fijn om bij te praten en we hebben samen Glover Garden bezocht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten