maandag 28 september 2009

Ginza, Marunouchi, Roppongi, Odaiba

Zondag zijn we begonnen in de wijk Ginza, een winkelgebied waar sommige straten in het weekend worden afgesloten voor auto's zodat voetgangers volop kunnen shoppen. We hebben daar de H&M bezocht, en het was grappig om te zien hoe exclusief men die winkels hier vindt. Er zijn maar een paar H&M-vestigingen in heel Japan, en in Shibuya hebben we zelfs een wachtrij voor de winkel gezien!


Aangezien de koffie in Ginza onbetaalbaar was (800 yen voor een kopje), zijn we naar Tokyo CS gegaan. Een deel van het stationsgebouw is gebaseerd op dat van Amsterdam Centraal (hoewel we het door de onderhoudswerkzaamheden niet heel goed konden zien).


We zijn verder gelopen richting het keizerlijk paleis. Toen we aan kwamen lopen zagen we dat een deel van de weg was afgezet. Er verscheen een stoet auto's, grotendeels bestaande uit politieauto's, maar de middelste was een zwarte limousine met de keizerlijke vlag. Het raampje ging omlaag en een oudere heer zwaaide naar ons. Toen ik een Japanse vrouw naast me vroeg wie het was, zei ze 'Volgens mij de keizer!', en de reacties van de andere toeschouwers bevestigde dat volledig.


Na dit voorval werden we benaderd door een groep Thaise mannen met een camera, dus ik dacht "Ah, die willen op de foto met het paleis op de achtergrond, dus ik neem die foto wel even voor ze". Maar de man wou zijn camera niet afgeven. Nee, zijn vrienden wilden met Renée en mij op de foto! Zenuwachtig hebben we toegestemd, hoewel de Thai naast me toch wel erg verontrustend naar mijn blonde haren staarde. Wat een raar gevoel dat die toeristen met ons op de foto wilden, terwijl de keizer van Japan net langs was komen rijden!

Daarna zijn we naar Roppongi gegaan en hebben rondgelopen in de Roppongi Hills, waar je o.a. winkels, restaurants, bioscopen en een museum kan vinden.


We hebben de dag afgesloten in Odaiba, waar we met Natascha en Haruna met de trein over Rainbow Bridge gereden. We zaten helemaal voorin de trein, en hadden geweldig uitzicht op Tokyo Bay, het vrijheidsbeeld en het grote reuzenrad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten