donderdag 22 oktober 2009

Het badhuis

Ik heb het grootste deel van deze week doorgebracht met colleges en huiswerk, maar ter ontspanning ben ik dinsdag voor het eerst naar een sentō (openbaar badhuis) geweest. Ik had het badhuis al eerder op weg naar college gezien, maar deze week heb ik besloten er eens naar binnen te gaan. Het is wel even schrikken dat je de baden volledig ontkleed dient te gebruiken, maar aangezien iedereen om je heen geen kleding draagt wen je daar snel aan. Het was een beetje lastig dat ik de namen van de baden niet altijd snapte, waardoor ik per ongeluk in een bad met ijskoud water ging zitten, terwijl ik net uitgebreid in een 40 graden bad had liggen weken, maar verder was de hele ervaring zeker voor herhaling vatbaar!

Vandaag hebben we minister Plasterk mogen ontmoeten, omdat hij de universiteit van Nagasaki bezocht onder het mom van de viering van 400 jaar handelsrelaties tussen Nederland en Japan. We hebben hem kort gesproken en samen met hem de originele afdrukken van foto's van Nagasaki uit de negentiende eeuw mogen bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten