woensdag 29 mei 2013

Onsen en kimono

Het was de laatste tijd erg heet in Nagasaki, en hoe fijn ik het leven hier ook vind, de hitte is iets waar ik niet goed aan kan wennen. Het wordt in mei al 30 graden en de zon is veel sterker dan we in Nederland gewend zijn, waardoor het soms vermoeiend is om overdag veel buiten te zijn. Maar omdat we over een paar weken alweer terug naar Nederland gaan probeer ik nog zoveel mogelijk te genieten van het leven in Nagasaki door nog een keer met vrienden af te spreken, mijn favoriete restaurants te bezoeken en te winkelen voor souvenirs.

Eén van mijn favoriete dingen aan het leven in Japan is het bezoeken van onsen (openbare baden). Door de vulkanische activiteit is het in Japan mogelijk om deze badhuizen met natuurlijke hittebronnen te verwarmen, en bovendien is het mineraalwater erg goed voor de gezondheid. Mijn favoriete onsen in Nagasaki ligt op de berg Inasa, en vanuit de buitenbaden kan je de hele stad zien liggen. Het voelt ongelofelijk luxe om in een heet bad te ontspannen en over de lichtjes van de stad uit te kijken. Het uitzicht over Nagasaki is zelfs zo bijzonder dat het is verkozen tot één van de drie mooiste nachtelijke uitzichtpunten ter wereld, samen met Monaco en Hong Kong.



Tenslotte heb ik de foto's ontvangen die een tijdje geleden zijn gemaakt voor een brochure over toerisme in Nagasaki. Een paar weken geleden kwamen mensen van een toerismebureau op bezoek in Dejima om foto's te maken en plotseling werd me gevraagd of ik ook model wilde staan. In het museum is het mogelijk om een kimono te huren en door Dejima kan wandelen, om zo de sfeer van het historische Japan te ervaren.

Hoewel het niet mijn eerste keer was om een kimono te dragen is het nog een beetje wennen; een dameskimono geeft je weinig bewegingsvrijheid en de geta-sandalen die je erbij hoort te dragen lopen ook niet echt makkelijk (vooral omdat ze eigenlijk een maat te klein waren). Maar we hebben een paar leuke foto's kunnen maken, die zeker een mooi aandenken voor later zullen zijn.


Hier zijn nog wat meer foto's van kimono op Dejima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten